Οδηγίες προς γονείς
- Βεβαιωθείτε από τη βρεφική ηλικία ότι τα αισθητήρια όργανα (ακοή, όραση) λειτουργούν κανονικά
- Παρατηρήστε για καθυστέρηση ομιλίας, βάδισης κλπ και μη διστάσετε να αναφέρετε οποιαδήποτε ανησυχία σας στο παιδίατρο σας
- Ξεκινάτε από νωρίς να διαβάζετε στα παιδιά σας, η τριβή με τους ήχους της γλώσσας ευνοεί την ανάπτυξη της φωνολογικής ενημερότητας
- Μάθετε για τη δυσλεξία ούτως ώστε να αναγνωρίζετε τα σημάδια της
- Σε περίπτωση διάγνωσης να είστε υποστηρικτικοί στο παιδί σας
- Δείξτε του ότι κατανοείτε τις δυσκολίες του, γίνετε φίλοι και συζητείστε για τις ανησυχίες του, το μέλλον του, τα όνειρα του
- Μην πιέζετε σε καμιά περίπτωση το παιδί σας να διεκπεραιώσει όλες τις σχολικές του υποχρεώσεις, το πιθανότερο η πίεση να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που επιζητείτε
- Δώστε έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα και επιβραβεύετε την προσπάθεια και όχι το αποτέλεσμα
- Προσπαθήστε να μην κρατάτε κριτική στάση
- Επισκεφτείτε τον υπεύθυνο προσανατολισμού και συζητήστε τις επαγγελματικές επιλογές του παιδιού
- Αν χρειαστεί επιπλέον βοήθεια στο σπίτι, αναζητείστε κάποιον που έχει εμπειρία με παιδιά με δυσλεξία ή/και έχει κάνει μαθήματα ειδικής αγωγής
- Μην υπερφορτώνετε το πρόγραμμά του και προσπαθήστε να κρατάτε κάποια ισορροπία στο χρόνο και τις ασχολίες του
- Προσπαθήστε να ενσωματώσετε στο πρόγραμμα του ευχάριστες δραστηριότητες σε θέματα που το ενδιαφέρουν (π.χ ποδόσφαιρο, κολύμβηση, ζωγραφική)
- Επιβραβεύστε το παιδί σας με κάθε ευκαιρία, μάθετε να αναζητάτε και να επαινείτε τις καλές συμπεριφορές όταν τις βλέπετε παρά να επεμβαίνετε και να τιμωρείτε μόνο τις κακές συμπεριφορές. Λεκτικές επιβραβεύσεις όπως «είμαι περήφανος/περήφανη που ασχολήθηκες τόση ώρα με τα μαθήματα σου», συνήθως έχουν πολύ πιο θετικό αντίκτυπο στα παιδιά από ότι συνήθως νομίζουν οι γονείς
- Δώστε του ευκαιρία για καλλιέργεια των ταλέντων του και επιβραβεύετε το συχνά γι’ αυτά